12 Haziran 2015 Cuma

Sense8 - Dizi Analizi


Uzun zamandır yazılarımı sizinle paylaşmıyordum arkadaşlar. İyi ki de okuyamıyordunuz yazılarımı melankolimden bihaber olmanız benim için daha rahatlatıcı.bu yazıyı yazarken bile Prangalar'ı dinliyorum :). Neyse bu gün orda burda LGBTİ temalı dizi olduğu söylenen 'Sense8' dizisini dillendireceğim sizlere.

Benim hayran kaldığım dizi Wachowski Kardeşler'in yapımı.  Daha 12 bölüm yayınlandı bende iki günde hepsini izledim. Bu kardeşler bir harika. Hayatımın filmi olan Cloud Atlas'ın da yapımcıları.
Biraz konusundan ve karakterlerinden söz edeyim. Benim için spoiler sıkıntı olmaz ama istemeyen okuyucularım oluyor merak etmesinler spoiler vermeyeceğim bu yazımda. Ama öncelikle belirteyim ki eşcinsel karakterlerinin bulunması o dizinin yahut filmin temasını illaki LGBTİ yapmaz. Bu dizinin teması sekiz farklı insanın birbiriyle olan gizemli bağlantısı.

Bu muhteşem ötesi dizi dünyanın farklı yerlerindeki sekiz şahsın dudak ısırtıcı maceralarını ele alıyor. Karakterleri tanıtırken konuyu daha iyi kavrayacaksınız, fragman falan bahane herşeyi o kadar karışık yapmışlar ki sonradan çözülüyor düğümler. 


1- Miguel Ángel Silvestre dizide Lito Rodriguez karakterini canlandırıyor. Lito eşcinsel ünlü bir oyuncu ve en büyük korkusu ifşa edilmek. Meksika' da yaşıyor. Sevgilisi olan çok tatlı bir çocukla gizlice aynı evde kalıyor. Ve başka kadınları maske olarak kullanıyor.



2- Doona Bae ise dizide Sun Bak karakterini canlandırıyor. (bu kıza Cloud Atlas'ta da bayılıyordum). Sun başarılı bir iş kadını. Aynı zamanda profesyonel yeraltı boksçu. Koreli. Son derece cesur bir karakter. Kadın olduğundan ötürü Türkiye'de olduğu gibi ikinci planda tutuluyor.



3- Tina Desai,  Kala Dandekar karakterinde hayat buluyor bu dizide. Hintli bir kız. Eczacı. Bir fen kadını olarak dinden kopmayıp aksine dinine düşkün biri. Ve aşık olmamasına rağmen bir adamla evlenmek üzere.


4- Tuppence Middleton ise Riley Blue rolünü üsleniyor. Rile'nin mesleği DJ olmak. Oldukça salaş bir kız ve İzlandalı fakat İzlanda'da güvende olmadığından ötürü Londra'da yaşıyor. Annesi muamma babası ise ünlü bir piyanist. Dizi de en güzel bulduğum ve en çok ilgimi çeken karakter olmayı başardı.


5- Aml Salam, Capheus karakterinde. Kenya'da annesi ile beraber yaşıyor. Annesi AIDS hastası. Ve ilaç masrafları oldukça fazla. O ise sadece bir minibüs şoförü ama çok sadık ve merhametli. Sonrasında annesinin ilaçları için mafyaya katılıyor. Görevi ise üstadın kan kanseri olan kızına göz kulak olmak.

6- Jamie Clayton,  dizide Nomi Marks karakterinde. Trans kadın ve lezbiyen(fotoğrafta solda). Ailesi onu kabullenmiyor ve annesi en büyük düşmanı. San francisco'da yaşıyor. Hekırlık ( nasıl yazıldığını bilmediğimden öyle yazdım anlayın artık :)) yapıyor. Ben hayret ediyorum nasıl tüm teknolojik aletleri çözüyor. 


7- Max Riemelt ise  Wolfgang Bogdanow karakterinde. Berlin' de yaşayan bir hırsız. ve Kala'ya aşık oluyor (spoiler olduğu için beyazla yazdım okumak isterseniz o cümleyi seçin:)). Alabildiğince cesur bir karakter.

8- Brian J. Smith'in dizideki adı Gorski. Chicago'da yaşayan bir polis. Bu karakterde çok yakışıklı ^^. spoiler- Riley'e aşık oluyor bu yakışıklı da. :) 

Ve hepsinin akıl hocaları;
Jonas Maliki-Naveen Andrews
 Angel-Daryl Hannah

Şimdi size kalmış gerisi. Bu sekiz kişinin arasında nasıl bağ var? Nasıl oluşabiliyor? fiziksel mi yoksa psikolojik bir bağ mı? Sorun durun kendinize. Ve bu olağan üstü diziye muhakkak başlayın. 
(Biraz uzun yazdıysam kusura bakmayın, Yazmadığım günlerime verin:)) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder