15 Şubat 2015 Pazar

ÜÇ YANLIŞ, BİR DOĞRUYU GÖTÜRDÜ



14 Şubat? sevgililer günü mü? katılmıyorum. Kadınlar için öncelikle Özgecan Aslan için sesini çıkartma günü. Kimisi gülüp eğlenirken biz Özgecan gibi yüzlerce kadının uğradığı şiddeti, tecavüzü, tacizi ve biçok yergiyi masaya yatırdık. Ardından onları sırtlanıp Adana' nın en işlek caddelerine taşıdık.

Kadın haklarını yalnızca kadınlar savunmaz. Feminist erkeklerde vardır ne tür kulp taksalar da kadın erkek eşitliğini savunan erkeklerde. Ben de onlardan biriyim. Bu gün bir yazı okudum.'Cinsiyet farketmez. Eğer bu gün tacize veya tecavüze sesini çıkarmazsan, yarın senide s...... ' katılıyorum. ve yarın ki güvenliğimi ve güvenliğimizi korumak için sesimi çıkarıyorum.


Özgecan Aslan Mersin' in Tarsus ilçesinde yakılarak karartılan bir yaşam gülüydü. Bunu yapanlara şerefsiz  demiyorum şerefte onların olsun sonuçta o da genel ahlaklarının bir ürünü. Genel ahlakları batsın. Özgecan Adana' dan Mersin'e gitmek üzere bindiği otobüste tecavüze uğranıp, elleri ve bir çok yeri kesilip sonrada yakılmaya çalışan 20'sinde bir KADIN. Otobüs şoförü iie birlikte iki kişi daha otobüsün güzergahını değiştirerek ıssız bir yere getirmiş. Gidişatın değiştiğini fark eden Özgecan direnmeye başlamış ama nafile. Teker teker tecavüz etmişler. Ne kadar dirensede hiç bir işe yaramamış. tecavüzleriyle kalmayıp kızcağızın ellerini kesmişler. Soruşturmada neden ellerini kestiği sorulunca tırnaklarında dna örneğim kalmasın diye yanıtlamış. ya insanlığa sığan durumlar mı bunalr seni de bir kadın doğurdu seninle dünyaya gelen bir kadın daha var. hayatını sana adamış bir kadın daha. etrafın bunca kadın doluyken sen hangi akla hizmet böyle pislikçe bir şeye kalkışıyorsun.

Bence bunların hepsi cehaletten. okuma yazmayı, şoförlüğü öğretmeden en başta empati kurmayı öğretmeli çocuklara. İşte o zaman nice güller solmadan geçer bu dünyadan. Empati herşeyin başı.
Eğer ki erkek kalıbı buysa her zaman söylerim vurup kırmaksa erkeklik, kendi dışındakileri ezmekse BEN ERKEK DEĞİLİM. 

Özgecan' ların yanında olmak için, Özgecan' ların böyle bişeyleri tekrar yaşamamaları için susmuyorum susmayacağım. Ey insanlar özellikle kadınlar ezmeyin kendinizi ezdirtmeyin. Gelin hep beraber bağıralım. Genel ahlakı yerinden söküp atmak için beraber kürek çekelim. Ben her zaman sizin yanınızdayım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder