2 Ağustos 2014 Cumartesi

İki genç kızın romanı-Kitap Yorumu

Merhaba arkadaşlar,
Kitap yorumlarımda olmasa hiç yazamayacağım gibi görünüyor. İki genç kızın romanı ne zamandır okunacaklar listemdeydi fuarda da almak nasip olmamıştı. Bir gün yakın arkadaşlarımın birinde bu kitabı gördüm. Rafta eprimiş duruyordu. Sordum ablasınınmış. Hemen aldım oradan. Tabi ki izniyl
Perihan Mağden'in daha önce Ali ile Ramazan kitabını okumuştum. Dilerseniz Kitabın adına tıklayıp onunda yorumunu okuyabilirsiniz. 

Bu kitabın dilini başlangıçta sevmedim saçma sapan ayrıntılar ve kelimeler var gibi geliyordu. Ama yanılmışım yazarın kendine ait bir üslubu var. Bu da hoşuma gitti. Aralarda cinayet hikayeleri de var onlara bir türlü anlam veremedim. bazı ipuçlarını birleştirip üç beş bir şey tahmin ediyorum ama sadece tahmin.

Kitap başlığında dediği gibi 'iki genç kızın hikayesi' ni anlatıyor. Biri Behiye diğeri Handan. Behiye salaş ve rahat bir kız Handan ise tam cicili bicili... Kitap daha çok Behiye'nin gözünden gözünden anlatıyor olayları. Sırf Handan için evini ailesini bırakan Behiye'nin. Seviyor Behiye Handan'ı. Paylaşamıyor hiç kimseyle. Handan onun kurtulacaksın hissi. Daha o gelmeden haberi geldi. Bir çınarın dibinde çökmüşken Behiye. Handan'ın yaklaştığını hissetti. En kısa zamanda gelecek kurtulacaksın hissin. Dayan. Az kaldı.

Çok beğendiğim bir kitap oldu bu da. Ama yazarımız yine pek iyi bir sonla bitirmemiş kitabı. Yine hüzün. Yine gözyaşı. Olsun. Ben yinede sevdim kitabı. Okumanızı tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder