11 Temmuz 2014 Cuma

alaska'nın peşinde - Kitap Yorumu



Merhaba arkadaşlar ne zamandır kitap yorumu yapmayıp burayı günlük gibi kullanıyordum. Henüz bitirdiğim  alaska' nın peşinde kitabını okurken ve John Green' in Türkçeye çevrilmiş tüm romanlarını okudum diye düşünüyordum, bir kitabı daha çevrilip piyasaya sürüldü. Bu kitabı kitap fuarından almıştım üzerinden aylar geçti okumaya fırsat bulamamıştım. Ama nihayet okuyup bitirdim.

Kitap oldukça akıcı ve heyecan dolu.  Yarısından fazlasına geldiğimde kitabı evin içinde kaybettim ve çok üzüldüm. Bulamayınca başka bir kitaba başladım. Ardından kitabı buldum ve tekrar devam ettim. John Green  hep lise çağlarındaki gençleri kaleme alıyor sanırım, çünkü üç kitabını okudum üçü de öyle. Alaska'nın peşinde kitabı ise liseye farklı bir yerden henüz gelmiş bir gencin dilinden yazılıyor. Lisede bir arkadaş grubu onu aralarına alıyorlar ve kendi arlarında birbirlerine taktıkları lakaplardan bir kulp da bu çocuğa buluyorlar. Tıknaz...

 Tıknaz, Albay, Alaska üçünün maceralarına ve heyecanlarına can veriyor kitap. İlk içki, ilk şaka, ilk dost, ilk aşk' ı oluyor Tıknazın. Kahve, fincanın içinde usulca dudaklarınızı ıslattığı sıralarda kaçıncı sayfada olduğunuzu unutacağınız bir kitap. 

Ben okurken kimi yerlerinde gözlerimi fal taşı gibi açarken kimi yerlerinde o mutluluğu orada bırakmak amacıyla kapattım kimisinde ise boncuk boncuk bırakıverdim göz yaşlarımı. Anlayacağınız bu kitapta her duyguyu bulabilirsiniz. Tüm yaşıtlarımın yaşayabileceği şeyler.. 

Size tavsiyem hiç kaçırmadan alın ve okuyun.

2 yorum: